سرویس اینترنت ADSL (نوستالژی)

در فناوری +ADSL۲ فرزانگان ، سرعت انتقال داده بالاتر از ADSL و مسافت قابل پوشش آن نیز بیشتر است. در این روش، سرعت دسترسی به اینترنت تا ۳ برابر بیشتر از روش ADSL می‌باشد. بدین منظور، سرعت دانلود داده‌ها adsl،Mb/s۸ و در روش +adsl۲ حداکثر Mb/s۲۵ یعنی بیش از ۳ برابر است. نکته دیگر در فناوری +adsl۲ فرزانگان ، امکان ارائه خدمات به مشترکین تا مسافت ۸ کیلومتر نیز وجود دارد.

16Mbps+

کیفیت ثابت

فاقد نوسان

خدمات اینترنت ADSL فرزانگان

ای دی اس ال فناوری است که جهت برقراری ارتباط پرسرعت و بدون قطعی با اینترنت، طراحی و در اختیار کاربران اداری و خانگی شرکت ارتباطات فرزانگان پارس قرار گرفته است. با بهره‌گیری از این فناوری، کاربران می‌توانند تنها با استفاده از یک خط تلفن، به صورت دائم و با سرعتی بالا به اینترنت متصل گردند.  ADSL در واقع نوعی از DSLهاست که ارتباط یا همان فرکانس‌های قابل دسترسی نامتقارن بوده و سرعت دریافت داده‌ها به مراتب بیشتر از ارسال آنها خواهد بود و از آنجا که سیگنال بر روی کابل‌های تلفن معمولی مسافت زیادی را نمی‌توانند طی کنند، ADSL در فواصل اندک قابل استفاده بوده که معمولاً کمتر از ۵ کیلومتر است.

فناوری ADSL 2+ فرزانگان...

در ADSL معمولی نرخ ارسال داده از ۱۲۸ کیلو بیت بر ثانیه آغاز شده و در فاصله ۱/۵ کیلومتر (۵۰۰۰ فوت)از دفتر مرکزی یا پایانه اصلی، تا ۸ مگابیت بر ثانیه افزایش می‌یابد. حداقل نرخ دریافت داده نیز ۶۴ کیلو بیت بر ثانیه است که معمولاً به ۱۲۸ یا ۲۵۶ کیلوبیت بر ثانیه نیز می‌رسد.
گفتنی است در فناوری +ADSL۲ فرزانگان ، سرعت انتقال داده بالاتر از ADSL و مسافت قابل پوشش آن نیز بیشتر است. در این روش، سرعت دسترسی به اینترنت تا ۳ برابر بیشتر از روش ADSL می‌باشد. بدین منظور، سرعت دانلود داده‌ها adsl،Mb/s۸ و در روش +adsl۲ حداکثر Mb/s۲۵ یعنی بیش از ۳ برابر است. نکته دیگر در فناوری +adsl۲ وینکس، امکان ارائه خدمات به مشترکین تا مسافت ۸ کیلومتر نیز وجود دارد.

بررسی امکان ارائه خدمات

تعرفه‌های سرویس +ADSL2

وینکس با ارائه خدمات و راهکارهای ارتباطی و محتوایی ارزش‌آفرین و نوآورانه و نیز پای‌بندی به اخلاق حرفه‌ای و مسئولیت‌های اجتماعی، رسالت خود را خلق لبخند رضایت در جامعه می‌داند.

HTTP Error Code: 403

نیازمند راهنمایی و مشاوره هستید؟

کارشناسان مجرب ما آماده پاسخگویی به سئوالات شما و مشاوره در جهت خرید بهترین سرویس متناسب با نوع استفاده و نیازمندی شما هستند. شما می توانید با شماره زیر ارتباط خود را آغاز نمایید.

سئوال دارید؟ شاید در اینجا پاسخ را پیدا کنید!

در این بخش می توانید پر تکرار و متداول ترین سئوالات و پرسش های سایر مشترکین را مشاهده کنید، شاید برخی از سئوالات شما در این بین باشد و پاسخ سئوال خود را دریافت نمایید

DSL به معنای خط دیجیتال مشترک است که شیوه‌ای کم هزینه با سرعتی مطلوب برای استفاده از اینترنت است. با استفاده از خطوط تلفن معمولی می‌توان از این تکنولوژی استفاده کرد. ارتباط DSL از طریق سیم تلفن شما برقرار می‌شود، بدون این که اختلالی در ارتباطات تلفنی به وجود آید. به شرط اینکه مودم همیشه به خط وصل و روشن باشد، ارتباط شما با اینترنت همیشه برقرار خواهد بود. در عین حال این کار برای مکالمات تلفنی مشکلی پیش نمی‌آورد. پس از برقراری ارتباط، هزینه ثابت خط ADSL ماهانه و با توجه به پهنای باند و سرویس دریافتی، محاسبه می‌گردد. هزینه تلفن تنها در صورت استفاده از تلفن محاسبه و ارتباطی به استفاده از خط ADSL ندارد. سرعت تبادل دیتا در ADSL به صورت نامتقارن است. یعنی سرعت دریافت و ارسال اطلاعات برابر نخواهد بود.

-برقراری ارتباط پرسرعت با اینترنت (تا ۴۰ برابر سرعت برقراری ارتباط از طریق شماره‌گیری، ۲۵ مگابیت بر ثانیه دریافت و ۱.۵ مگابیت بر ثانیه ارسال)

-برقراری ارتباط پرسرعت با اینترنت بدون نیاز به شماره‌گیری

-برقراری ارتباط پرسرعت با اینترنت بدون هزینه پالس مکالمه تلفن

-برقراری ارتباط پرسرعت با اینترنت بدون مشغول شدن خط تلفن

-برقراری ارتباط پرسرعت با اینترنت در حین مکالمه با تلفن

-برقراری ارتباط پرسرعت با اینترنت برای ایجاد شبکه مجازی خصوصی (VPN)

-برقراری ارتباط پر سرعت با اینترنت برای بهره‌گیری از امکانات ویدیویی و صوتی در اینترنت و ویدیو کنفرانس

-استفاده از زوج سیم‌های تلفن معمولی (در واقع نیازی نیست از مرکز مخابراتی سیم‌کشی جدیدی انجام شود)

-استفاده هم‌زمان اینترنت، تلفن و یا فکس

خط رانژه شده، خط تلفنی است که voice و data را هم‌زمان با هم، روی یک خط منتقل می‌نماید. بنابراین، امکان ارائه‌ سرویس ADSL را داراست. پیش از اینکه بتوانید از خط تلفن خود به عنوان خط ADSL استفاده نمایید، می‌بایست این خط از طرف مخابرات و به درخواست شرکت ارائه دهنده‌ سرویس، رانژه شود.

خیر، حجم مصرفی شما در انتهای هر ماه صفر خواهد شد؛ چنانچه سرویس‌های چند ماهه خریداری نمایید، تا آخر دوره ذخیره می گردد.

با مراجعه به بخش ثبت‌نام در wenex.ir اقدام نموده و یا با شماره تلفن 02193110000 بخش فروش و یا با عاملین فروش مجاز شرکت تماس حاصل فرمایید.

در بخش «بررسی امکان ارائه خدمات» در صفحه اصلی سایت فرزانگان ، شماره تلفن خود را به همراه کد شهر وارد نموده و وضعیت سرویس دهی را مشاهده نمایید.

فرزانگان پارس در تلاش است تا سرویس‌دهی خود را در تمام مراکز مخابراتی گسترش دهد. متأسفانه به دلایل فنی (نظیر سیم مسی تلفن در مراکز مخابراتی) مجبوریم تجهیزاتی را در مراکز نصب کنیم که در برخی از آنها محدودیت‌هایی از این لحاظ وجود داشته و امکان سرویس‌دهی یا توسعه با مشکل مواجه است.

خیر، DSL صرفاً روی زوج سیم مسی ارائه می‌گردد.

کپی آخرین قبض پرداختی و نیز کپی کارت ملی صاحب خط در سایت wenex.ir آپلود گردد.

در برخی مراکز مخابراتی به دلیل شرایط خاص مرکز (محدودیت پورت و …) و یا مشکل در اطلاعات صاحب خط و … ارائه سرویس مدت زمان بیشتری طول می کشد. در اینگونه موارد، جهت پیگیری با 02193110000 تماس بگیرید.

با مراجعه به سایت wenex.ir و یا تماس با شماره تلفن 02193110000 می‌توانید از وضعیت کنونی سرویس مطلع گردید. هم‌چنین در مراحل مختلف کار، برای شما پیامک ارسال خواهد شد.

بلی، با امور مشترکین تماس گرفته و شماره شبای حساب خود را اعلام نمایید تا وجه پرداختی برایتان عودت داده شود.

بر اساس مصوبه ۲۳۷ سازمان تنظیم مقررات رادیویی، هزینه دایری (۷۰۰,۰۰۰ ریال) و جمع‌آوری (۵۰۰,۰۰۰ ریال ) معادل ۱,۲۰۰,۰۰۰ ریال بوده و شرکت‌های سرویس‌دهنده می‌توانند این مبلغ را به فاکتور سرویس اضافه نمایند (این مبلغ به مخابرات پرداخت خواهد شد). در صورت نصب حضوری، مبلغ ۵۰۰,۰۰۰ ریال و هزینه ایاب و ذهاب جهت نصب و راه اندازی و رفع خرابی ۱۲۰,۰۰۰ نیز به فاکتور افزوده می شود.

به ارقام مذکور، مالیات بر ارزش افزوده -مطابق نرخ هر سال- اضافه خواهد شد.

با کد ملی خود به عنوان استفاده‌کننده ثبت‌‌نام نمایید؛ چنانچه (به احتمال ۲۰ درصد) خط از سمت مخابرات تأیید نشد، هزینه پرداختی عودت داده خواهد شد.

شرکت فرزانگان پارس امکان ارائه اینترنت از طرق دیگر را دارد. جهت کسب اطلاعات بیشتر با شماره تلفن 02193110000 تماس حاصل فرمایید.

شما می‌توانید با مراجعه به سایت wenex.ir ثبت نام نمایید. ثبت نام از طریق عاملین فروش مجاز نیز منعی ندارد. در صورت نیاز به راهنمایی با 02193110000 تماس حاصل نمایید.

جهت ثبت نام نباید رانژه شرکت دیگری بر روی خط فعال باشد، در غیر اینصورت خط از مخابرات به دلیل رانژه‌کشی تکراری برگشت داده می‌شود. پیش از پرداخت فاکتور ثبت نام شده، می‌بایست سرویس قبلی از روی خط شما جمع آوری شده باشد. قبل از جمع آوری، از وضعیت بستر مخابراتی خود اطمینان حاصل نمایید که امکان سرویس‌دهی توسط فرزانگان پارس وجود دارد یا خیر

برای استفاده از سرویس اینترنت فرزانگان، محدودیتی در نوع مودم ندارد و تمامی مودم‌های ADSL پشتیبانی می‌شوند.

ابتدا وارد سایت wenex.ir شده و پس از وارد کردن نام کاربری و پسورد جهت تمدید، خرید ترافیک اضافی و رزرو سرویس اقدام نمایید.

چنانچه بیش از ۲۰ دقیقه از زمان پرداخت گذشته است، با کارشناسان فرزانگان تماس حاصل نمایید (سرویس شما نیاز به بروز رسانی دارد و یا تراکنش ناموفق بوده است).

در صورتی که دو بار کسر شده است، به مرکز تماس 02193110000 اطلاع دهید تا هزینه یکی از سرویس‌ها به بانک مجازی شما برگشت داده شود. چنانچه از طریق عوامل فروش مشترک شده‌اید، وجه به بانک مجازی عامل فروش برگشت داده شده وعودت مبلغ از طریق ایشان میسر است. اگر از حساب بانکی شما مبلغ کم شده و سرویس اعمال نشده و هزینه نیزعودت داده نشده است، احتمال تراکنش ناموفق وجود دارد. لذا لازم است که اطلاعات تراکنش خود را از بانک دریافت نموده و به 02193110000 اعلام نمایید.

بلی، می‌توانید زودتر از موعد، جهت رزرو سرویس جدید اقدام نمایید. چنانچه سرویس جدید را زودتر از پایان سرویس پیشین فعال نمایید، سرویس قبلی باطل خواهد شد.

از طریق ورود مشترکین در سایت wenex.ir می‌توانید جهت مشاهده ریز مصرف و باقیمانده اکانت خود اقدام نمایید.

چنانچه برای شماره تلفن مکان جدید، امکان سرویس‌دهی وینکس وجود داشته و قرارداد نیز به اسم خود شما بسته شده باشد، پس از ثبت نام خط جدید و فعال‌سازی آن، اعتبار باقیمانده با شرایط خاص به سرویس فعلی اضافه می‌گردد.

از پریز تلفن به line اسپلیتر وصل و از خروجی‌های اسپلیتر: modem به مودم و از phone به تلفن وصل نمایید.

ممکن است مشکل از اسپیلیتر باشد؛ اتصالات اسپیلیتر چک شود و در صورت ممکن تعویض گردد. دقت نمایید که دوشاخه ضدبرق به تلفن وصل نباشد.

راه اول: تماس با مرکز تماس به شماره 02193110000 و بررسی وضعیت خط. 

راه دوم: وارد شدن به پنل تنظیمات مودم، در بخش Status، Data Rate Upstream (سرعت آپلود) و Downstream (سرعت دانلود) اینترنت خود را بررسی فرمایید، عدد نمایش داده شده باید متناسب با سرعت سرویس دریافتی باشد. (در برخی مودم ها، نامگذاری به صورت Download Speed و Upload Speed است)

همچنین با مشاهده مقادیر مربوط به SNR Margin که نشان‌دهنده سیگنال به نویز خط است، می‌توان وضعیت نویز خط را بررسی نمود. چنانچه SNR بالای ۸ باشد، خط ظرفیت افزایش پهنای باند را داراست.

مودم ADSL و اسپلیتر را از مدار خارج کنید. خط تلفن را چک کنید؛ در صورتی که بوق آزاد شنیده نشد از طریق خط دیگری با شماره تلفن ۲۰۱۱۷ تماس گرفته و خرابی تلفن را ثبت کنید. چنانچه با خارج کردن اسپلیتر از مدار مشخص شد خط بوق دارد و سیم‌ها و سوکت‌ها سالمند، اسپلیتر شما معیوب است .

کابل Ethernet بین پورت Ethernet پشت مودم و کارت شبکه کامپیوتر به صورت فیزیکی قطع شده است. نصب صحیح کارت شبکه، اتصال صحیح کابل متصل به مودم و کارت شبکه، صحت سوکت پشت کامپیوتر و مودم را بررسی نمایید. (کابل اتصالی بین کامپیوتر و مودم باید STRAIGHT باشد.)

وجود نویز یکی از عواملی است که برروی خط ADSL اختلال ایجاد نموده ومنجر به بروز مشکلات متعدد می‌شود. در سرویس ADSL نویز به دو صورت وجود دارد:

-نویز به صورت شنیداری بر روی بوق خط تلفن

-نویز برروی خط ADSL که موجب افت کیفیت سرویس می‌شود

برای برطرف شدن نویز به صورت شنیداری برروی خط تلفن، استفاده از اسپلیتر (جدا کننده Voice از Data) به عنوان یک راهکار قابل ارائه است. نصب این ابزار بسیار ساده بوده و با استفاده از آن می‌توان نویز موجود بر روی خط را برطرف نمود.

درباره‌ مورد دوم باید توجه داشت که سیستم‌ها و دستگاه‌هایی وجود دارند که برروی سرویس اینترنت اختلالاتی ایجاد می‌کنند و از کیفیت سرعت اینترنت می‌کاهند. برخی از عوامل ایجاد نویز عبارتند از:

-کلیه دستگاه‌های برقی (این دستگاه‌ها ممکن است بر روی ADSL اخلال ایجاد کنند)

-وجود تلفن بی‌سیم، کالر آی دی و فکس بر روی خط رانژه

-سیم‌کشی نامناسب و کنار هم قرار گرفتن سیم تلفن با سیم‌های برق

-نزدیکی موبایل به مودم

موارد مختلفی در تجربه کاربر از سرعت اینترنت مؤثرند. در راستای محدود کردن این عوامل و یافتن علت، موارد زیر را رعایت نمایید: 

   -عدم استفاده از فیلترشکن هنگام تست سرعت

   -پیش از شروع تست سرعت، ارتباط سایر کامپیوترها و گوشی‌­ها را با مودم قطع کنید

   -سعی کنید تا حد ممکن برای تست سرعت از ارتباط باسیم استفاده کنید. بخشی از مشکلات سرعت به دلیل ماهیت فنی وایرلس هستند.

   -تست سرعت DSL را از سرورهای نزدیک و خلوت بگیرید. قاعدتاً هنگام تست سرعت روی سرورهای دور یا شلوغ، عوامل دیگری به جز کیفیت لینک DSL روی نتیجه مؤثرند که کنترل آنها خارج از اختیار فرزانگان است .

   -توصیه می­‌شود از سرور فرزانگان به عنوان سرورهایی با دو استاندارد فوق استفاده شود.

اسپلیتر ابزاری‌ست برای جدا کردن voice و data از یکدیگر. از نظر فیزیکی، قطعه‌ای‌ست کوچک با یک ورودی برای خط تلفن و دو خروجی برای گوشی تلفن ومودم ADSL. همان‌طور که می‌دانید یکی از مزایای سرویس ADSL استفاده هم‌زمان از اینترنت و تلفن است. برای جلوگیری از اختلال در دو سرویس (اینترنت و تلفن) نباید دستگاه‌های جانبی (تلفن، فکس و …) به صورت مستقیم بر روی خط تلفن قرار گیرند. (این بدان معناست که برای استفاده از هر دستگاهی که قرار است به صورت مستقیم بر روی خط وصل باشد، یک اسپیلیتر نیاز است.) اسپلیتر می‌تواند از اختلالات جانبی مانند نویز و قطع و وصلی تلفن و اینترنت جلوگیری کند.

مشترک تمامی تجهیزات روی پریزهای متصل به خط تلفن مربوطه را جدا نموده (در اصطلاح خط را ایزوله نماید) و در صورت امکان با پریز دیگر بررسی نماید. پریز، ضد برق نبوده و در صورت عدم رفع مشکل، مودم باید از ورودی منزل چک شود (سر خط) و در صورت مناسب بودن وضعیت کیفیت خط نسبت به داخل (با توجه به عدد SNR)، با کشیدن سیم مستقیم روکش دار ضد نویز از سر خط تلفن تا مودم، می‌توان همان کیفیت سر خط را در محل استفاده از سرویس مشاهده نمود. با توجه به مسی بودن خطوط، بدیهی است که وجود فاصله زیاد از سر خط تا محل مودم، می‌تواند یکی از دلایل افت کیفیت سرویس باشد.

در اصطلاح تجاری به مقدار ارسال و دریافت Data در واحد زمان Bandwidth گفته می‌شود. واحد آن b/s (بیت در ثانیه) است .

محتوای تغییر وضعیت