سرویس VoIP (فرازتل)
VoIP مخفف Voice over Internet Protocol (به معنای انتقال محتوای صوتی از طریق اینترنت ) بوده و تلفن اینترنتی (VoIP) روشی برای ارتباط صوتی است که از اینترنت بهجای بسترهای سنتی مخابراتی جهت انتقال صدا در تماسهای ورودی و خروجی شما استفاده میکند.
کیفیت ثابت
فاقد نوسان

خطوطVoIP چگونه کار میکند؟
VoIP برای کاربران این امکان را فراهم میکند که از طریق دستگاههای مختلف الکترونیکی از جمله رایانه، تلفنهای هوشمند، تلفنهای مخصوص VoIP و مرورگرهای مخصوص تماس صوتی برقرار کنند. همچنین یک فناوری مفید هم برای مصرف کنندگان و هم برای مشاغل است، زیرا معمولاً دارای ویژگیهای خاصی است که در سرویسهای تلفن رایج یافت نمیشوند. اگر اتصال اینترنتی با کیفیت معقولی دارید، میتوانید خدمات تلفنی را از طریق اتصال اینترنتی خود به جای تلفن محلی خود دریافت کنید. تلفن VoIP وظیفه «تبدیل صدا به دادههای دیجیتال» و بالعکس، یعنی «تبدیل دادههای دیجیتال به صدا» را دارد. این تبدیل، سبب انتقال صدا با کیفیت بالاتر و هزینه کمتر از شبکه تلفن سنتی میشود.
برای استفاده از ویپ روشی برای تبدیل سیگنالهای آنالوگ تلفن به سیگنالهای دیجیتالی قابل ارسال از طریق اینترنت مورد نیاز است.
- VOIP با استفاده از ATA: تلفن معمولی، ATA، اترنت، روتر، اینترنت، ارائه دهنده خدمات VOIP
- VOIP با استفاده از تلفن IP: تلفن IP، اترنت، روتر، اینترنت، ارائه دهنده خدمات VOIP

مزایای سرویس VoIP فراز تل چیست؟
- کمتر بپردازید و بیشتر مکالمه کنید.
- بدون محدودیت و فارغ از اپراتور مقصد، با هر شمارهای در ایران و سراسر جهان تماس بگیرید.
- از پشتیبانی خدمات در ۲۴ ساعت شبانهروز و ۷ روز هفته بهرهمند شوید.
- به تعداد مورد نیازتان شماره تلفن جدید دریافت کنید.
- مالک همیشگی خط تلفن خود با تمام ویژگیهای آن باشید.
- میتوانید بدون استفاده از ترافیک سرویس اینترنت خود تماس بگیرید.
- با شمارههای اضطراری مانند ۱۱۰ و … به صورت رایگان تماس بگیرید.
- میتوانید از امکان Call Forwarding و Call Conference در تماسهای خود استفاده نمایید.
بررسی امکان ارائه خدمات
تعرفههای سرویس VoIP
فرزانگان با ارائه خدمات و راهکارهای ارتباطی و محتوایی ارزشآفرین و نوآورانه و نیز پایبندی به اخلاق حرفهای و مسئولیتهای اجتماعی، رسالت خود را خلق لبخند رضایت در جامعه میداند.
- حجم سرویسهای ۳، ۶ و ۱۲ ماه به صورت ضریبی از حجم یک ماهه طبق جداول فوق که به صورت یک جا در سرویس مشترکین اعمال خواهد شد.
- سرویسهای نقرهای پرحجم و کم حجم در جداول بالا، به صورت ۶ ماهه با ٪۵ تخفیف و ۱۲ ماهه با ٪۱۰ تخفیف ارائه خواهند شد. (سرویسهای برنزی شامل این تخفیف نمیشوند.)
- به آستانه مصرف هر یک از سرویسها ۵ درصد ترافیک بیشتر برای ایجاد حاشیه اطمینان محاسبات مصرف کاربران افزوده شده است.

تعرفه خدمات فرازتل
عنوان | قیمت (ریال) |
هر دقیقه مکالمه ثابت به ثابت داخل استانی | 39 |
هر دقیقه مکالمه ثابت به ثابت بین استانی | 330 |
هر دقیقه مکالمه ثابت به ثابت بین استانی(درون شبکه) | 330 |
هر دقیقه مکالمه تلفن ثابت به به اپراتورهای تلفن همراه | 625 |
هردقیقه مکالمه درون شبکه داخل استانی | 39 |
نیازمند راهنمایی و مشاوره هستید؟
کارشناسان مجرب ما آماده پاسخگویی به سئوالات شما و مشاوره در جهت خرید بهترین سرویس متناسب با نوع استفاده و نیازمندی شما هستند. شما می توانید با شماره زیر ارتباط خود را آغاز نمایید.
سئوال دارید؟ شاید در اینجا پاسخ را پیدا کنید!
در این بخش می توانید پر تکرار و متداول ترین سئوالات و پرسش های سایر مشترکین را مشاهده کنید، شاید برخی از سئوالات شما در این بین باشد و پاسخ سئوال خود را دریافت نمایید
ویپ، روشی برای تبدیل سیگنالهای آنالوگ صوت به دادههای دیجیتال است که از طریق اینترنت (شبکه – IP) منتقل میشوند. همچنین روشی رایگان جهت برقرای ارتباطات تلفنی در هر جای دنیا است.
هدف، غلبه گامبهگام بر چالشهایی است که انتقال ترافیک صوتی را بر روی بستر شبکههای تلفنی با خطر روبهرو میسازد. از اینرو پیمودن این مسیر، لازمه تضمین موفقیت پروژههای ویپ سازمانی است. مکالمات تلفنی مبتنی بر IP، تفاوتهای بنیادینی با ارتباطات داده دارند و کیفیت این مکالمات، ارتباط تنگاتنگی با کیفیت شبکه دارد. بهطوریکه هرگونه تأخیر در تبادلات سطح شبکه، افت کیفیت محسوسی را به همراه خواهد داشت. التزام مدیران شبکه به ارتقاء کارایی LAN، خطوط و تجهیزات دسترسی به شبکه گسترده، و بکارگیری ابزارهای مدیریت و کنترل کیفیت، شرط موفقیت پروژههای ویپ است.
در گذشتهای نه چندان دور -که انسان استفاده از اینترنت را تجربه نکرده بود- ارتباطات محاوره ای صرفاً از طریق تلفن و به کمک خطوط PSTN (برگرفته از Public Switched Telephone Network)، انجام میگردید. ابداع کامپیوترهای شخصی، فناوریهای جدید ارتباطی نظیر تلفنهای سلولی و نهایتاً اینترنت نمونههایی در این زمینه میباشند که باعث شده است انسان بتواند با استفاده از سرویسهای جدیدی نظیر نامه الکترونیکی، چت و مواردی دیگر با سایر افراد ارتباط برقرار نماید.
یک شبکه داخلی علاوه بر تمام کاربردهایی که برای انتقال اطلاعات دارد میتواند برای مکالمات تلفنی مانند یک سیستم سانترال مورد استفاده قرار بگیرد و یا به عبارتی دیگر بستر مناسبی برای انتقال صدا یا تصویر و… باشد.
از عمدهترین کاربردها میتوان به موارد زیر اشاره نمود:
- راهاندازی مرکز تماس – درون و برون سازمانی (small office small home SOHO) و …
- ارتباطات چند نقطهای
- کاهش هزینههای مخابراتی-قبض تلفن و….
- جلوگیری از تهیه سختافزارها- مانند گوشی تلفن و…
- دور کاری
- ضبط مکالمات
- و…
اغلب سیستمهای VoIP به هیچ تجهیزات خاصی احتیاج ندارند- حتی میتوانید از تلفن معمولی خود نیز برای اتصال به سیستم VoIP استفاده کنید. اگر از یک سیستم تلفنی تجاری استفاده میکنید، ممکن است نیاز داشته باشید که آداپتورها، مبدلهای سیگنالهای آنالوگ به سیگنالهای VoIP یا تلفنهای VoIP را نیز خریداری کنید. همچنین برای کاهش هزینهها میتوانید از یک هدست و میکروفن که متصل به یک کامپیوتر است نیز برای برقراری تماسهای خود استفاده کنید.
نحوه پیادهسازی سیستم شما به شرکت ارائهدهنده خدمات VoIPئی که انتخاب میکنید بستگی دارد. اغلب شرکتهای VoIP اجازه دانلود سیستم نرمافزاری خود را به صورت مستقیم میدهند – فرایندی که کمتر از یک ساعت زمان میبرد- بنابراین میتوانید سریعاً از سیستم استفاده کنید. اگر سیستم شما چندین خط، چندین داخلی، یا پهنای باند اختصاصی دارد، ممکن است برای تنظیم آن نیاز به کمک گرفتن از افراد متخصص داشته باشید.
بعضی از کاربران VoIP دوست دارند که یک خط ثابت برای مواقع اضطراری داشته باشند. چون VoIP از اتصال اینترنت برای برقراری تماسها استفاده میکند، سیستم ممکن است در اثر قطعی یا نوسان برق از کار بیفتد. بعضی از شرکتهای ارائهدهنده VoIP راهکارهای پشتیبانی را نیز فراهم میکنند تا سرویس تلفنی آنها همیشه در دسترس باشد. اگر از طریق ADSL از VoIP استفاده میکنید، نیاز به یک خط ثابت نیز دارید تا در مواقع اضطراری قادر به برقراری تماس باشید.
دقیقاً، سرویس VoIP اجازه می دهد که به مانند خطوط ثابت با هر نوع سیستم تلفنی، تماس برقرار و دریافت کنید.